A kánikula miatt az átlagos nyári napokhoz képest is többen vettek ásványizet, sört, jégkrémet és dinnyét a boltokban.
Megugrott a nyári szezonális termékek – a jégkrémek, ásványvizek, sörök és lédús gyümölcsök, valamint a hűsítő termékek forgalma a kánikula miatt – mondták el az MTI-nek a megkérdezett kereskedőcégek csütörtökön.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: az elhúzódó hőhullám miatt egy átlagos nyári nap forgalmához képest üzleteikben mintegy háromszorosára nőtt az ásványvizek és a sörök forgalma, utóbbi esetében a növekedés főként a pénteki, szombati napokon érzékelhető. Háromszor, négyszer több jégkrémet értékesítenek és a tavalyi év azonos időszakához képest 20-25 százalékkal több görögdinnyét adnak el – tette hozzá.Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint a kánikulában az ásványvízforgalom másfélszeresére nő, a sör harmadával, az üdítőforgalom mintegy negyedével ugrik meg, a görög- és sárgadinnyék iránti kereslet pedig másfél-kétszeresére emelkedik egy átlagos nyári naphoz képest.
Az elmúlt napokban, hetekben tapasztalt hőség miatt több mint 200 000 palack, mintegy 300 000 liter ásványvizet vásárolnak naponta az Auchan áruházakban – fűzte hozzá a cég.
A Tesco áruházlánc az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a nagy hőségnek köszönhetően 90 százalékkal több fagylaltot, jégkrémeket értékesítenek a tavalyi év azonos időszakához képest. A dinnye forgalma a meleg napokon 15-20 százalékkal magasabb az átlagos nyári napokhoz képest az áruházlánc üzleteiben – fűzték hozzá.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.