A Napi Gazdaság szerint csaknem 26 százalékkal csökkent egy év alatt itthon a nyers tej felvásárlási ára.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet adatai szerint júniusban 75,74 forintot adtak egy liter tejért a feldolgozók a gazdáknak. A belföldi felvásárlás mértéke körülbelül 12 százalékkal nőtt, ezzel az Európai Bizottság adatai szerint Magyarországon adták el a belső piacra a legtöbb tejet a hazai termelők – olvasható a cikkben.
A jelentős bővülés főként annak köszönhető, hogy a termelők az exportpiacokon még az itthoninál is alacsonyabb összeggel számolhatnak: az AKI adatai szerint a külpiacon csak 71,48 forintot adtak egy liter tejért júniusban. A kiviteli ár egy év alatt 35 százalékot esett, és csaknem 6 százalékkal maradt el a belpiaci ártól.
A feldolgozott termékek is olcsóbbak lettek a magyarországi piacon: a trappista sajt ára 22 százalékkal, a tehéntúróé 17 százalékkal csökkent, míg a tejföl 15 százalékkal lett olcsóbb.
A lap felidézi: azért, hogy a hazai termelők minél kisebb károkkal vészeljék át az uniós szinten is komoly problémát okozó túltermeléses válságidőszakot, a kormány marketingkampányt indított. A 420 millió forintos promóció célja meggyőzni a fogyasztókat, hogy a boltokban a magyar tejet és tejtermékeket válasszák.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.