Van, amiből még mindig a márkásat veszik a magyarok
Még mindig hódítanak a saját márkás termékek a napi fogyasztási cikkek piacán, de van, amiből a magyarok is inkább a márkásat szeretik – idézte a Napi Gazdaság a GfK Piackutató vállalat felmérését.
A saját márkás termékek tavaly a napi fogyasztási cikkek eladásainak 23 százalékát adták – írta a Napi Gazdaság a GfK Piackutató adatait idézve. A lap szerint a fagyasztott és konzervélelmiszerek, illetve az állateledelek körében a legjelentősebb a kereskedelmi márkák súlya, de a saját márkák egyre népszerűbbek az úgynevezett kényelmi élelmiszerek körében is.
A GfK Piackutató szerint a vegyi áruk, és a nagy gyártói márkák által uralt terméktípusok – mint például a fogkrém, áztatószer, hajszínező, dezodor, sampon, ásványvíz, instant kávé és cukor – védettebbek a láncok saját márkáival szemben. Ezeknél a kivételeknél a magyar vevők előnyben részesítik az ismert, márkás cikkeket. Nem úgy a multipack jégkrémnél, kutyaeledelnél vagy sűrített tejnél – itt aratnak a saját márkák.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.