Nagyon áll a zászló az orosz ajánlatnak a 3-as metró kocsijainak felújítására kiírt tenderen. Kiderült, hogy az észt cég helyett alvállalkozója, az ukrán Krjukovszkij vagongyár végezné el a munkát – írja a Napi Gazdaság iparági forrásokra hivatkozva.
A Napi Gazdaság szerdai cikke szerint jelenleg két cég verseng a 3-as metró kocsijainak felújításáért, maga az orosz gyártó, illetve az észt Skinest Rail, amely helyett alvállalkozója, az ukrán Krjukovszkij vagongyár végezné a munkát.
Az újságot iparági források úgy tájékoztatták, hogy a Skinest Rail ajánlata több szempontból kérdéses. Az észt pályázó referencialistáján 21 munkát jelöltek meg, azonban ezek közül csak kettő kapcsolatos metrókocsikkal, az összes többi vasúti vagonok és motorvonatok felújításáról szól.
Az említett két feladat, a kijevi metró járműveinek javítása azonban nem olyan teljes körű rekonstrukció, mint amire a budapesti metrókocsik esetében van szükség. A munkát nem a Skinest Rail végezné, hanem alvállalkozója, az ukrajnai Kremencsukban működő Krjukovszkij vagongyár – Kremencsuk félúton található Kijev és Donyeck között.
A BKV a lap érdeklődésére közölte: a tenderben részvételre jelentkező gazdasági szereplők referenciájának vizsgálatát az ajánlatkérő BKV Zrt. a közbeszerzési eljárás első szakaszában végezte el. Az eljárás második szakaszában a végleges ajánlatok elbírálása zajlik, az értékelési folyamattal kapcsolatban a BKV-nak nem áll módjában tájékoztatást adni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.