Végképp lekoptatta az észteket a metrófelújításról a bíróság
Döntött a bíróság, elutasította az észt Skinest Rail panaszát a 3-as metró felújítására kiírt közbeszerzés ügyében - közölte a Közbeszerzési Hatóság.
Döntött a bíróság, elutasította az észt Skinest Rail panaszát a 3-as metró felújítására kiírt közbeszerzés ügyében - közölte a Közbeszerzési Hatóság.
Aláírta a BKV és az orosz Metrowagonmash a budapesti 3-as metró járműparkjának felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést – közölte a BKV pénteken.
A Népszabadság szerint továbbra is bizonytalan, pontosan mikor írhatják alá a 3-as metró járműveinek felújításáról szóló szerződést. A vesztes észt pályázó jogorvoslati kérelme mégis okozhat késést, hiába mondta a főpolgármester múlt héten azt, hogy nem kell elhalasztani a szerződéskötést. A Közbeszerzési Hatóságtól azt közölték a lappal, hogy még nem indították meg az ügyben a jogorvoslati eljárást.
A Skinest Rail szerint a BKV formális okokból utasította el az oroszokénál minden szempontból jóval kedvezőbb ajánlatát, de egy új magyar törvény miatt csak az EU-hoz fordulhatnak jogorvoslattal. Ezt viszont megteszik.
Nagyon áll a zászló az orosz ajánlatnak a 3-as metró kocsijainak felújítására kiírt tenderen. Kiderült, hogy az észt cég helyett alvállalkozója, az ukrán Krjukovszkij vagongyár végezné el a munkát – írja a Napi Gazdaság iparági forrásokra hivatkozva.
A Népszabadság meg nem erősített információi szerint a BKV fontolgatja az észtek metrófelújítási pályázatának érvénytelenítését, mert abban túl alacsony ár szerepel. A másik pályázatban, az oroszokéban az észtekénél 10 százalékkal magasabb ár szerepel. A Figyelő közben azt írja, hogy a becsült költségek alapján elgondolkodtató, miért nem hirdettek egy tendert a 3-as metró kocsijainak felújítására, és egyet új járművek beszerzésére.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt közbeszerzésen induló CAF jogi háborút indított a 60 milliárdos budapesti megrendelés három másik pályázója ellen – értesült az Index. A spanyol járműgyártó cég azt szeretné, ha a francia Alstom, az észt Skinest Rail és a cseh Skoda Transportation pályázatát érvénytelenítenék.