Gazdaság hvg.hu 2015. április. 15. 14:54

Hozzányúlhatnak a vasárnapi zárva tartáshoz, "ha lesz rá igény"

Még finomíthat a vasárnapi zárva tartás szabályain a kormány, "ha lesz rá igény" – mondta a sonline.hu Somogy megyei híroldalnak Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára. Szerinte viszont komolyabb ellátási probléma a nyári szezon során sem keletkezhet a Balatonnál a vasárnapi nyitva tartás tilalma miatt.

A szabad vasárnap garantálása a munkavállalók döntő többsége számára kedvező, és mivel könnyebben lehet családi programokat csinálni, a szabadidőiparnak és a turisztikának ez kifejezetten előnyös lehet – közölte Ruszinkó Ádám, az NGM helyettes államtitkára a sonline.hu interjújában.

Hozzátette viszont, hogy a kormány "még finomíthat a rendeleten, ha lesz rá igény". Azt mondta, ő még nem kapott ilyen levelet, és egyébként sem gondolja, hogy a Balaton partján komolyabb ellátási problémák keletkezhetnek a szezon során a vasárnapi zárva tartás miatt. "Egyrészt lesznek nyitva tartó üzletek, másrészt remek szabadidős programok vannak, lesznek a Balatonnál is, a vasárnapot nem kell feltétlenül bevásárlással tölteni" – tette hozzá.

A helyettes államtitkár arra a felvetésre reagált, hogy a balatoni vállalkozások, polgármesterek, érdekvédelmi szervezetek közös félelme az, hogy nem vet majd jó fényt a Balatonra a nyári szezon során, ha bezárt üzletek sora fogadja vasárnap a turistákat.

Ruszinkó Ádám szerint a kereskedelem ezzel kapcsolatos véleményét "bőségesen hallhatták az elmúlt hónapok vitái során", de a turizmus és a szabadidőipar álláspontja kevésbé került előtérbe.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.