Nemzetközi vasúti munkacsoport tárgyalt Budapesten
Nemzetközi vasúti munkacsoport tárgyalt csütörtökön és pénteken Budapesten: a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa (TSZKT), az Oroszországi Vasutak (RZD) és a MÁV Zrt. munkacsoporti ülésének fő témája a magyar-orosz együttműködés, és a transzszibériai fuvarozás volt.
A munkacsoport vezetői értékelték az Európa-Ázsia közti vasúti közlekedést és áruszállítást érintő közelmúltban elért eredményeket, illetve egyeztettek a jövő terveiről. A kétnapos esemény a Szolnokon gyártott új magyar IC+ kocsik bemutatásával zárul.
Az Ázsia és Európa közötti, a transzszibériai útvonalat igénybe vevő vasúti fuvarozás fejlesztésére hivatott TSZKT, RZD és a MÁV közös munkacsoportja szakmai fórumának első napján Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. kiemelt projektek vezetője és Gennady Bessonov, a TSZKT főtitkára, a munkacsoport társelnökei összegezték az elmúlt időszak eredményeit.
Az RZD részéről Alekszandr Petrunin vezérigazgató-helyettes külön megbeszélést folytatott Feldmann Mártonnal, a MÁV-START Zrt. vezérigazgató-helyettesével.
A TSZKT üzleti tevékenységet nem végző nemzetközi szállítási szövetség, melyet 1997-ben alapított az Oroszországi Föderáció Vasútügyi Minisztériuma (a 2003-as reform óta RZD: Oroszországi Vasutak), a Deutsche Bahn (DB AG), az Európai Transzszibériai Fuvarozók és Szállítmányozók Szövetsége (GETO) és a Koreai Nemzetközi Árufuvarozók Szövetsége. A Tanácsnak 25 országból 105 tagja van, a MÁV Zrt. 1996-ban csatlakozott.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.