Indiában az államvasúti cég (Indian Railways) is, mint minden nagy állami tulajdonú vállalat, megkapta a feladatát: indítson saját, nagyszabású napenergia projektet. Nem aprózzák el.
Az indiai vasút 1 GW energiakapacitást tervez "beszerezni" az elkövetkező években abból a napelemes villamos energia termelő rendszerből, amely sokszáz vasútállomás energiaigényét helyben képes lesz kielégíteni.
A Vasúti Minisztérium máris azonkon a terveken dolgozik, melyek - mint a cleantechnica írja - a jelenlegi formában mintegy 500 állomásépületen működő, átlagosan 10 megawattos termelőegységeket megduplázná. Illetve azon, hogy a már meglévő gyakorlatokból kiindulva, ahhoz hasonló módszerekkel és beruházásokkal hol, hogyan lehetne első lépésben még további 200 vasúti épületet "benapcellázni".
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3565f208-83bb-433b-b1e9-b254e6967a4b.jpg)
Az 1 GW saját erőből történő megtermelése már az indiai állami cégnél is jelentős tételnek minősülne [összehasonlításul: a Paksi Atomerőmű névleges teljesítménye 2 GW jelenleg - a szerk.] , hiszen a vasút az ország egyik legnagyobb áramfogyasztója, és ha a napenergia csak a légkondicionálók és világítás fogyasztási terhét levenné a cégről, már sokkal jobban állhatna, mint jelenleg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)