Gazdaság MTI 2014. november. 24. 13:53

Indulhat a Széll Kálmán tér átépítése, aláírták a szerződést

Aláírták a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződést a nyertes konzorcium képviselőivel.

A tér teljesen megújul, és a munka alatt szem előtt tartják, hogy rendkívül kis alapterületen sok ember halad itt át nap mint nap, ezért fontos, hogy továbbra is jól lehessen használni a teret - közölte a Széll Kálmán téren tartott eseményen a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. A projekt 5,3 milliárd forintba kerül.

Vitézy Dávid szerint minden engedély megvan ahhoz, hogy elkezdjék a munkát. A projektre nyílt pályázatot írtak ki, amely fél éve zárult, és a legolcsóbb pályázat nyert, de a jogorvoslati eljárások miatt csak most írhatják alá a szerződést. A teljes felújítás 2016-ban lesz kész – tette hozzá.

MTI / Marjai János

Elbontják azt a villamos hurokvágányt, amelyet már nem használnak, új zöldfelületek lesznek, fasort telepítenek, új ügyfélközpontot építenek. A metróállomást lefedő épületet megtartják, de átépítik, a hetvenes-nyolcvanas évek "építészeti maradványai", a gyalogosforgalmat akadályozó létesítmények eltűnnek. Az összes villamosvágányt felújítják uniós forrásból, a buszvégállomást átépítik, és a Széna térről a buszok egy része átkerülhet ide. Az akadálymentesítés fontos szempont lesz – ígérik.

MTI / Marjai János

A BKK vezetője a forgalomkorlátozásokról elmondta: idén csak kisebb bontási munkálatok lesznek, ezek nem zavarják a forgalmat. Tavasszal hosszabb ideig tartó vágányzár lesz a 4-6-os villamos vonalán, és más villamosvonalakon is lesznek korlátozások.

MTI / Marjai János

Közúti forgalomkorlátozások ugyancsak lesznek, a térre bevezető utakon kell majd sávkorlátozásokra számítani. Az M2-es metró vonalán munkanapokon csak este és hétvégén lehetnek korlátozások, és ezek is inkább nyáron.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Lengyel Tibor 2024. december. 04. 11:45

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is

Kína kerülőúton, egy kis „magyar” cégen keresztül törne be az európai légi piacra. A személyszállítási tervekből évek múlva lehet valami, a kínai hátterű Hungary Airlines addig is bőven profitálhat az áruszállításból. Jól járhat egy Tiborcz-féle logisztikai cég és az állami lélegeztetőgép-biznisz egyik nyertese is. A személyszállításnál majd az újabb terminállal bővített, már visszaállamosított Budapest Airport lehet a kínai elosztóbázis.