Folytatja pozíciói erősítését a kelet-közép-európai régióban a szerb Air Serbia légitársaság, amely tavaly ősszel kötött együttműködési megállapodást az arab Etihad Airways légitársasággal. Belgrád egyre inkább központi szerepet kezd magának kiharcolni a régióban a légiközlekedés területén.
Az Air Serbia sok év kihagyás után felújítja varsói és libanoni járatait – írja a Napi.hu a balkans.com oldalra hivatkozva. A jegyeket az Etihad Airwaysszel közösen fogják értékesíteni, ami azt jelenti, hogy az arab légitársaság utasokat hord szerb partnerének gépeire. Az Air Serbia és az Etihad tavaly ősszel kötött együttműködési megállapodást, amelynek keretében az utóbbi 49 százalékos tulajdont szerzett az előbbiben, a társaság többségét a szerb kormány birtokolja.
A légitársaság a hét végén emellett felújítja nyolc éve szünetelő bejrúti járatait is. Ezt a lépést korábban akarták megtenni, de az engedélyek egy részének beszerzése nehézségekbe ütközött. A Belgrád-Bejrút járat sok tranzitutast hozhat Nyugat-Európából a szerb légitársaságnak és a belgrádi repülőtérnek. Ezzel Budapest újra valamivel halványabbá válik a környék többi fővárosához képest a régió térképén.
Az arab hátszelet kapott Air Serbia ráadásul nagy terveket dédelget. Tárgyalnak arról, hogy a légitársaság transzatlanti járatokat indítson. A legjobb esetben három év múlva felszálló repülőgépek Torontót, Chicagót és esetleg New Yorkot vehetik célba. Néhány nappal ezelőtt az Air Serbia és Kína megállapodást írt alá, amelynek alapján később hosszú távú járatok indulhatnak az ázsiai ország és Szerbia között. A cég áprilistól üzemeltet Budapest-Belgrád járatokat minden nap.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.