Vasúti teherszállításban jutunk nagyobb hatalomhoz
Két éven belül Magyarországról irányítják a Rail Cargo Group teljes Ausztrián és Magyarországon kívüli irányvonat-szolgáltatását – írta pénteki számában a Világgazdaság Kovács Imrére, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökére hivatkozva.
Az idén pozíciói megerősítésén dolgozik a hazai vasúti áruszállítás 75-80 százalékát ellenőrző zrt., miután tavaly nagyjából hozta a tervezett eredményeket, és túljutott a többéves reorganizáción.
Kovács Imre szerint tavaly az osztrák anyavállalat tevékenységét, a főként nemzetközi irányvonatokat közlekedtető regionális leányvállalatán, a Rail Cargo Carrieren (RCC) keresztül kiterjesztették Délkelet-Európára. A magyar szakemberek által Budapestről irányított RCC-nek már van romániai, bulgáriai és szlovákiai érdekeltsége, a horvátországi most várja az ottani vasútvállalati engedélyt.
Az igazgatóság elnöke úgy vélte: ezeket az eredményeket ismerte el a tulajdonos azzal, hogy a leányvállalat központja Budapesten van. Hozzátette: hamarosan ide kerül a ma még ausztriai ellenőrzésű szlovéniai irányvonat-leányvállalat, két éven belül pedig innen irányítják a Rail Cargo Group teljes Ausztrián és Magyarországon kívüli irányvonat-szolgáltatását.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.