2013. december. 10. 12:24 MTI Utolsó frissítés: 2013. december. 10. 12:18 Gazdaság

Okostelefonoktól pörgött föl Magyarországon a telekom piac

A telekommunikációs cikkek eladásai január-szeptemberben összesen 90,8 milliárd forintot tettek ki, ami 15,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért forgalmat - közölte a GfK. A szektor hazai növekedését az okostelefonok iránti kereslet generálja. Az IT-termékek eladását a tabaletek pörgették fel.

Harminc százalékkal bővült a telekommunikációs piac forgalma az idén a harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva - közölte a GfK Hungária kedden.

A piackutató felmérése szerint a telekommunikációs cikkek eladásai január-szeptemberben összesen 90,8 milliárd forintot tettek ki, ami 15,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért forgalmat.

A GfK kiemeli: a szektor hazai növekedését az okostelefonok iránti kereslet generálja, amelyek forgalma értékben több mint 50 százalékkal nőtt, míg a hagyományos (feature) telefonok eladásából származó árbevétel 38 százalékkal visszaesett. Az átlagárak csökkenő tendenciát mutatnak, igaz, az okostelefonoknál csak kis mértékű csökkenést mutattak ki.

Az okostelefonok esetében teret nyernek a nagyobb kijelzős modellek, ezek a készülékek egyre inkább alkalmasak olyan funkciók ellátására, amelyeket korábban csak egy notebook vagy tablet segítségével tudtak a felhasználók megvalósítani. Ezt a fogyasztói hozzáállást a számok is jól tükrözik: értékben a teljes eladás kétharmadát teszik ki a 4 hüvelykes vagy annál nagyobb okostelefonok. A sok közepes árú termék mellett az egyes gyártók 5 hüvelykes vagy annál nagyobb csúcstermékei is szép eredményeket értek el és már kétszámjegyű részesedést mondhatnak magukénak a teljes eladási értékből - ismerteti a GfK.

A GfK szerint az információs technológiai (IT) termékek eladása 25 százalékkal nőtt az idei harmadik negyedévben. Az első három negyedévben az IT termékek forgalma 74,5 milliárd forintot ért el, ami 29,4 százalékkal több a tavalyinál.

A növekedés legerősebb motorja a második legnagyobb árbevételű termékcsoport, a tabletek, amelyek iránt a kereslet egyenletesen magas és ráadásul növekvő is. Az árukategória népszerűségét az is jól mutatja, hogy kismértékben bár, de folyamatosan nő a piaci részesedésük a notebookhoz képest, de ezen termékek vezető szerepét egyelőre nem veszélyeztetik.

A tabletek mellett a piackutató szerint fontos kiemelni a billentyűzetek és a háttértárolók termékcsoportját, amelyek szintén oroszlánrészt hasítottak ki a szektor nagyarányú növekedési teljesítményéből. Utóbbiak közül az SSD meghajtók népszerűsége emelkedik dinamikusan. Ezt a tendenciát az magyarázza, hogy ezen eszközök magas technikai színvonalát egyre vonzóbbá teszi a mérséklődő áruk - olvasható a GfK közleményében.

zöldhasú
Hirdetés