Megújult a Magyar Nemzeti Bank arculata. A jegybankot az MNB 1924-es megalakulásakor használt, tölgyfa és olajfaággal keretezett magyar címer megújított változata jelképezi a jövőben.
Nemcsak a Magyar Nemzeti Bank logója újult meg, hanem maga a honlap is. Igaz, minden maradt a régiben, csak a betűk zöld helyett kékek lettek.
Matolcsy György jegybankja néhány hete jelentette be, hogy új arculatot alakítanak ki, a pályázaton 3,5 millió forintos árat tartalmazó ajánlatával a Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. nyert, de a logó megrajzolásában Matolcsy is részt vett.
A korábbi tájékoztatás szerint a mostani átalakítással összefüggő tervezési, nyomdai, informatikai és egyéb kiadások összesen körülbelül 11,9 millió forintot tesznek ki, szemben a „pálcikás” logóra 2010-ben elköltött 51,8 millió forinttal.
Az MNB szerdai közleményében a GfK Hungária júniusi országos közvélemény-kutatására hivatkoznak, amelynek eredménye azt mutatta, hogy a 2010-ben létrehozott, hét „pálcikából” álló embléma nem közvetíti a jegybanki értékeket, a lakosság a korábbi logót összetévesztette más itthoni és nemzetközi szervezetek hasonló emblémáival.
Az országos kutatás eredményei a jegybank szerepének és működésének megfelelő új arculat bevezetésének igényét igazolták vissza, ennek alapján döntött az MNB vezetősége az arculat megújítása mellett.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.