Gazdaság MTI 2013. június. 27. 05:49

Sikerült trafikokat becsalogatnia az áruházláncoknak

Sok trafikos nem tudott és nem is akart ellenállni a multik és hazai láncok csábításának, így náluk nyitja meg a dohányboltját – számol be róla a Világgazdaság.

A lap csütörtöki száma szerint az engedélyezési folyamat még nem zárult le, de a NAV mintegy ötezer trafikra már rábólintott, így néhány kivételével az összes nyertes pályázó belevághat a 20 évre szóló koncessziós üzletbe.

A Mol magyarországi 360 benzinkútja közül 25 töltőállomás üzemeltető partnere nyert el koncessziót. A közeljövőben várhatóan több mint 50 helyen nyílik nemzeti dohánybolt a Mol töltőállomásokon – közölte a cég a Világgazdasággal.

MTI / Mohai Balázs

A CBA eddigi 3300 értékesítési helye a pályázati eredmények ismeretében lecsökkent 278-ra, de több vállalkozót sikerült a boltok vonzáskörzetébe csalogatnia. "Július 1-jén 310 Nemzeti Dohánybolt fog egységeinkben megnyitni" – tudatta a Coop.

A Tesco is sikeres tárgyalásokon van túl: 217 egysége közül 92-ben nyílik trafik. Három eset lehetséges: a parkolóban különálló pavilonban, bérbe adott üzletsoron, vagy a Tesco Expresszben leválasztott helyiségben. Az Auchan is abban reménykedik, hogy előbb-utóbb mind a 19 áruházában lesz dohánybolt.

Jelentős szereplő lesz a Continental Zrt. is, hiszen a cégcsoport munkatársai, a velük együttműködő partnerek, illetve a céggel kapcsolatban állók több száz trafikot birtokolnak.

A Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete tagjainak túlnyomó többsége, mintegy 1400 fő adott be pályázatot, ebből 499-en szereztek koncessziós jogot, akik összesen 1065 koncessziós szerződést köthettek.

A piac főszereplőit – BAT, Continental, Imperial, Róna és a Universal Leaf – tömörítő Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége szerint a 10 százalékos árrés dobozonként várhatóan 130 forintos áremelkedést eredményezhet, amely rövid idő alatt a legális piac összeomlásához, és a feketepiac felélénküléséhez vezethet – ismerteti a lap.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.