2013. június. 14. 19:56 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 14. 19:56 Gazdaság

Varga: elérkezett a kevésbé felkapott üdülőhelyek ideje

A 2009-es mélypont után újra növekszik a foglalkoztatottak száma a magyar turizmusban – mondta a nemzetgazdasági miniszter az idei nyári turisztikai évad megnyitóján, Tiszafüred-Örvényen. Varga Mihály szerint tavaly Magyarországon 164 000 ember dolgozott az ágazatban, ez 7,3 százalékkal haladja meg a válság miatti mélypontot jelentő 2009. év foglalkoztatási adatát.

A miniszter a 86 millió forintból bővített és felújított Füredi Hableány Hotel és Étteremavatóján beszélt. A korszerűsítéshez pályázaton nyertek nettó 60,3 millió forintot.

A kormány kiemelt figyelmet fordít a turisztikai vonzerővel rendelkező területek közül ma még kevésbé közismert,de komoly fejlődési lehetőségekkel rendelkezők felzárkóztatására. Ezt példázzák a Tisza-tavi régióban az Európai Unió és a magyar állam támogatásával megvalósított, illetve folyamatban lévő beruházások is – mondta Varga Mihály.

Kifejtette: 2007 és 2013 között 29 projekt összesen 6 milliárd forintot meghaladó pályázati támogatást nyert el a víztározó térségében. A fejlesztések összértéke eléri a 7,8 milliárd forintot.

Ebből eddig öt beruházás készült el, amelyekhez az unió és a magyar állam 3,2 milliárd forinttal járult hozzá, a térség 12 településén indult attrakció-, illetve szolgáltatásfejlesztés.

Példaként említette, hogy kiemelt programként épülhet meg a Tisza-tó kerékpáros körgyűrű észak-alföldi és észak-magyarországi szakasza. Emellett a vízparti települések „hátországát” erősítő Berekfürdőn 2014-ben fejezik be a fürdő korszerűsítését, míg Karcagon hamarosan átadják a helyi strand megújult szabadtéri gyógymedencéit.

Varga Mihály az eseményen úgy fogalmazott: fontos, hogy a Tisza-tó kivívja azt a pozíciót és rangot a magyar turisztikai kínálatban, amelyet megérdemel. Rámutatott: válságidőszakban az ember fokozottan figyel arra, hogy minél jobb ár-érték arányban költse el pénzét. A Tisza-tavi régiónak éppen ebben rejlik legfőbb erénye és kitörési lehetősége, bár viszonylagos ismeretlensége, érintetlensége a „felkapottabb” versenytársakkal szemben egyszerre jelent előnyt és hátrányt.

zöldhasú
Hirdetés