2013. június. 02. 09:41 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 02. 09:40 Gazdaság

TakarékPont: egyre sikeresebb a közösen használt márkanév

Egységes piacképes termékek, egységes arculat, a helyi lakosság ismerete - a takarékszöövetkezeti integrációnál erőteljesebben nő a közös márkanév alatt futó szolgáltatások iránti kereslet, ami a mérlegfőösszegben is megmutatkozik. - közölte a TakarékBank az MTI-vel a hálózat megalapításának ötéves évfordulója kapcsán.

A takarékszövetkezetek központi bankja, a TakarékBank égisze alatt 2008 májusában bevezették a TakarékPont modellt, kezdetben 15 takarékszövetkezet együttműködésével. A hálózat a takarékszövetkezetek és a TakarékBank kooperációjának olyan megújult, minden eddiginél szorosabb formája, amelynek résztvevői egységes, a lakosságnak és a kis- közepes vállalkozásoknak (kkv-nak) szánt termékeket és szolgáltatásokat kínálnak azonos márkanév, valamint logó alatt. 

"Így a TakarékPont a vidék hitelintézeti hálózatává vált, amely megbízható, naprakész megoldást kínál ügyfelei és a hozzá forduló érdeklődők részére egyaránt, legyen szó magánszemélyek pénzügyeiről vagy kkv-k finanszírozásáról" - mondta a közlemény szerint Brezina Szabolcs, a TakarékBank Zrt. ügyvezető igazgatója.

A növekedés nemcsak annak köszönhető, hogy az öt év alatt nőtt a TakarékPont tagszövetkezeteinek száma, hanem annak is, hogy a TakarékPont-tag hitelintézetek együttes növekedési üteme erőteljesebb, mint az integrációé - tette hozzá.

A TakarékPont hálózat mérlegfőösszege a 2008-as alapításkor 355 milliárd forint volt, amely a takarékszövetkezeti integráció teljes mérlegfőösszegének 26 százalékát tette ki, a 2012. évi előzetes adatok szerint mára elérte az 576 milliárd forintot, az integráció teljes mérlegfőösszegének 39 százalékát

A banki közlemény szerint korábban a takarékszövetkezeti szektor gyenge pontja volt, hogy a takarékszövetkezetek közötti együttműködés nem volt elég szoros, és nem rendelkeztek egységes, a konkurenciától jól megkülönböztethető arculattal. Az új szerveződés előnyei hamar megmutatkoztak, és ma már országszerte 24 hitelintézet 455 fiókja tartozik az integrációhoz.

Az elmúlt öt év eredményei bizonyították, hogy a piacképes termékek és a szakértelem mellett a takarékok ereje az ügyfélközpontú tevékenységben, és a helyi lakosság igényeinek ismeretében rejlik - áll a közleményben.

zöldhasú
Hirdetés