2013. május. 12. 13:30 MTI Utolsó frissítés: 2013. május. 12. 13:28 Gazdaság

Nem örülnek a külföldről érkező acélcsöveknek Kínában

Kína dömpingvizsgálatot indított az Európából, Japánból és az Egyesült Államokból származó acélcsövek ügyében, mert azt feltételezik, hogy ezek dömpingáron kerültek a kínai piacra. Elsősorban olyan acélcsövekről van szó, amelyeket erőművekben használnak, és jól bírják a nagy nyomást illetve a magas hőmérsékletet.

A lépés a kereskedelmi konfliktusok éleződéséhez vezethet, miután Brüsszel múlt szerdán döntött arról, hogy átlagosan 47 százalékos vámot vetnek ki a Kínából származó napelemekre. Az intézkedés június 6-án lép életbe.

Az eljárást 25 német, olasz, spanyol és más európai ország iparági szereplőinek panasza alapján kezdeményezték: ezek azt állítják, hogy Kína jóval az előállítási ár alatt exportálja termékeit. A távol-keleti ország a világ legnagyobb napelem-gyártója, a globális piac csaknem kétharmadát adja, az Európai Unió országai tavaly összesen 21 milliárd euró értékben vásároltak tőle.

Európában az elmúlt években felfutott a napelemgyártás, a kínai import miatt azonban az elmúlt egy évben jelentősen visszaesett. Az Európai Bizottság kimutatásai szerint a Kínából származó panelek ára 75 százalékkal csökkent 2009 és 2012 között.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.