2013. április. 30. 13:24 MTI Utolsó frissítés: 2013. április. 30. 13:19 Gazdaság

Olcsón újított arculatot a GVH

Az arculattervezés és az arculati kézikönyv 1,2 millió forintba került, ami a piaci árhoz képest alacsony. Az iratminták, arculati elemek grafikus tervezésének költsége közel 1 millió forint. Mivel már majdnem két éve tervezték az arculatváltást, fokozatosan kifuttatták a régi levélpapírokat, névjegyeket, így ezek nem jelentettek plusz költséget.

Megújul a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arculata, új logót és modern eszközrendszert vezetnek be, amit a korszerűsítés szándékával és a bekövetkezett változásokkal indokolt a GVH főtitkára, Tevanné Südi Annamária kedden.

A jelenlegi embléma már több mint tízéves, azóta megváltozott a külső környezet, Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, és ezzel összefüggésben megerősödött a GVH nemzetközi szerepe. 

Az új embléma pontszerűen, stilizálva ábrázolja Magyarországot, az ábrán lévő felfelé mutató nyíl a gazdasági növekedés ösztönzésére utal. Az arculat számos eleme Európa térképén elhelyezve jeleníti meg az emblémát, kifejezve a GVH hazai és uniós versenyhatósági szerepét, emellett utal a versenyhatóság más nemzetközi szerepvállalására is.

Az embléma és az arculat tervezésére nyilvános tervpályázatot hirdetett a GVH. A szakmai zsűrit többek között a Képzőművészeti Egyetem tanára és a kreatív szakembereket tömörítő Art Directors Club Hungary  szervezet egyik képviselője alkotta. Az arculatot Vizi Balázs, a Képzőművészeti Egyetemen végzett grafikus tervezte, aki egyebek mellett elmondta, hogy az alkalmazott fekete és aranyhoz közeli színek a versenyhatóság semlegességét fejezik ki. 

A GVH teljes mértékben támaszkodott a zsüri véleményére, a tervet változtatás nélkül fogadta el. Az arculattervezés és az arculati kézikönyv 1,2 millió forintba került, ami a piaci árhoz képest alacsony - mondta a főtitkár. Az iratminták, arculati elemek grafikus tervezésének költsége közel 1 millió forint. Mivel már majdnem két éve tervezték az arculatváltást (korábban két sikertelen pályázat volt), fokozatosan kifuttatták a régi levélpapírokat, névjegyeket, így ezek nem jelentettek plusz költséget. A GVH reklámozására használt elemeket (például levélpapír, mappa, névjegykártya) így már az új arculattal lehet megrendelni, ennek a költsége is mintegy egymillió forint. 

Az új arculatnak megfelelően kialakított eszközrendszert május 1-jétől használja a GVH. A hivatal honlapja is megújult.

zöldhasú
Hirdetés