Az olcsó dobozos sört isszák a magyarok
Több sört ittak tavaly a magyarok, mint az azt megelőző évben, ugyanakkor egyre inkább az olcsó termékeket tették bele a bevásárlókocsiba.
Nőtt tavaly a magyarországi söreladás, igaz, hogy csak 1,26 százalékkal, így meghaladta a 6,3 millió hektolitert, az egy főre jutó fogyasztás így 63 liter volt, derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetsége 2012-es éves jelentéséből.
Tavaly a magyar söripar összesen 65 milliárd forintnyi adóbevételt fizetett be az államnak, közvetlenül több mint 1600, közvetve pedig 25 ezer embernek adtak munkát. A három tagvállalatnál - Dreher, Heineken, Borsodi - foglalkoztatottak létszáma 2005 óta, a 2008-as év kivételével folyamatosan csökkent (2008-ban 1 százalékos növekedés történt). Hosszú időn át az értékesítés csökkenése a foglalkoztatás csökkenéséhez vezetett. 2012-ben a közvetlen foglalkoztatottak létszáma 5,5 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2011-ben.
A fogyasztás szerkezetére kitérve a jelentés megállapítja, hogy leginkább a szuper prémium és a középkategóriás márkák értékesítése csökkent az elmúlt évben. A prémium és az alsó kategóriás sörök értékesítése 2012-ben enyhén növekedni tudott - az alsó kategória növekedés meghaladja a 9 százalékot -, de az utóbbi kategóriát kivéve mindegyik termékcsoport értékesítési eredménye elmaradt a 2005. évi számoktól.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.