2013. február. 14. 17:26 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 14. 17:16 Gazdaság

Földön maradnak az első európai Dreamlinerek

A LOT lengyel légitársaság nyári menetrendjében nem számol a Boeing 787 Dreamlinerekkel - mondta csütörtökön Sebastian Mikosz, a cég vezérigazgatója.

Január 16-án az ANA japán légitársaság egyik gépének akkumulátorai kigyulladtak és a pilótafülkét füst árasztotta el. Más társaságoknál is előfordult hasonló üzemzavar, ezért a Dreamlinerek a hiba elhárításáig a földre kényszerültek. 

Mikosz szerint a probléma megoldása után az amerikai felügyeleti hatóságoknak még hosszabb időre lesz szükségük, míg megadják a repülési engedélyt, és ezért októberig nem számolnak a Dreamlinerekkel.

A Boeing szóvivője legutóbb csak annyit mondott, hogy, "a vállalat azon dolgozik, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjon a problémára".

A LOT az európai légitársaságok közül először állította forgalomba a Dreamlinert, két darabot vett át a Boeingtól. A gépek kiesése további terhet jelent az amúgy is veszteséges légitársaságnak, mert meg kell hosszabbítania néhány B 767-es és B 777-es bérletét. A gépet üzemeltető társaságok már jelezték, hogy kártérítést fognak kérni a Boeingtól, amint világos lesz a károk mértéke.

A LOT jövőjét illetően Mikosz elmondta, hogy az idén jelentősen előre kell haladnia a privatizációnak, mert csak így lehet megmenteni a vállalatot a csődtől és a felszámolástól. A társaságot egy decemberben folyósított 127 millió dolláros állami hitel tartja talpon, és várhatóan további kormánytámogatásra lesz szüksége. A LOT kormánytisztviselők szerint 60 millió dolláros veszteséget szenvedett el tavaly, de ezt Mikosz nem volt hajlandó megerősíteni.

Korábban Donald Tusk miniszterelnök azt mondta, hogy a kormány meg akarja menteni a LOT-ot, "de nem minden áron". A LOT az állami tulajdonban lévő varsói repülőtér legnagyobb ügyfele és a szintén az állam irányítása alatt álló finomítók által előállított kerozin nagy vásárlója.

Mikosz hangsúlyozta, hogy a LOT eltűnésével csökkenne Lengyelország gazdasági vonzóképessége. Utalt a Malév példájára, amelynek Budapestről és Budapestre indított 100 járata közül csupán 17-et nyitottak újra más légitársaságok.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.