Drágulhat a sör
A magyarországi sörpiac a megnövekedett költségek és adóterhek miatt nem tudja elkerülni az áremelést - nyilatkozta Dele Ajayi, a Heineken Hungária vezérigazgatója a Világgazdaság szerdai számában.
A söripar különleges helyzetben van, hiszen több speciális adónemmel is kalkulálnia kell - mondta a gazdasági környezetet elemezve a Heineken Hungária vezérigazgatója.
Az áfa és jövedéki adó mellett ilyen a környezetvédelmi termékdíj, de az iparágat sújtja a nemrégiben bevezetett népegészségügyi termékdíj, közismerten a chipsadó is.
Ezen adónemek mindegyike nőtt, ami nyilvánvalóan nehéz helyzetbe hozta az egész iparágat. Mindezen változások hatásait ugyanakkor nem lehet áthárítani teljes egészében a fogyasztókra, hiszen az a jelenlegi gazdasági helyzetben beláthatatlan, sokkszerű következményekkel járna.
A vásárlók egyre jobb minőséget várnak el a pénzükért, bármely márkáról legyen is szó, ezeknek az elvárásoknak meg kell felelni - mondta Dele Ajayi.
"Ebben az évben is több beruházást hajtott végre a Heineken Hungária: a két – soproni és a martfűi – sörfőzdében, például új Heineken palackokba fektetünk be, amelyek 2013-ban kerülnek a piacra" - közölte a vezérigazgató.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.