2012. május. 07. 22:05 MTI Utolsó frissítés: 2012. május. 07. 21:48 Gazdaság

Tea, porcelán, selyem: saját luxusmárkákat fejleszthetnek Kínában

A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak közeljövőben a - jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.

A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát - hangzik el gyakran a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok ma Louis Vuitton és Gucci táskákat, Rolex órákat, Apple-termékeket vesznek, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, illetve mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.

Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő években, Kína vállalatai ugyanis hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd - vélik az UIBE kutatói.

A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a száz éves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.

A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltató adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint - az Egyesült Államokat maga mögött hagyva - akár már idén megszerezheti a világelsőséget.

zöldhasú
Hirdetés