Gazdaság hvg.hu 2012. március. 27. 11:53

Nem igaz, hogy a piros autó mindig vezet

Bírósági végzés tiltja meg a Vodafone egyik reklámfilmjének változatlan tartalmú sugárzását. A Fővárosi Törvényszék Gazdasági Kollégiumának erről szóló dokumentumait a napokban postázták az al- és felperesnek.

A Vodafone február 10-től egy olyan reklámkampányt indított, amiben egy terepraliversenyhez kötve azt sugallta: a mobilinternet hálózata arra is képes, hogy egy amatőr mitfahrer - a kezében tartott tablet-navigátor és a gyors mobilintenet együttes segítségével - pontos és gyors utasításokat adjon a versenyautó pilótájának.

A meglehetősen naiv és bugyuta reklámszpot nem tetszett a Telenornak. A rivális mobilszolgáltatónak az volt a problémája, hogy "a Vodafone-ra mindig, mindenhol számíthatsz"-szlogennel sulykolt reklámfilmben megjelenik a két konkurens cég is; a piros autó előbb elrobog egy 30-as rajtszámú, az út mentén veszteglő magenta színű autó, majd egy 20-as számú sisakot viselő, a navigációs eszközének frissítésére hiába váró kék overálos pilóta és kocsija mellett is.

A mobilnet ne azért gyors/lassú, mert piros vagy kék
dreamstime.com
Ezennel eltiltva

A Telenor szerint az efféle összehasonlítás mellőz minden tárgyilagosságot, mi több, sérti a versenytársak jó hírnevét. Ezért a bíróságot arra kérte, hogy a Vodafone-t tiltsa el e tisztességtelen piaci magatartástól. A bíróság a felperes álláspontját és kérelmét megalapozottnak találta, és kötelezte az alperest, hogy nyilatkozattal adjon elégtételt a Telenornak. E március 2-án hozott ítéletét a feleknek most írásban is elküldte.

A bíró ugyanakkor küldött a feleknek egy idéző végzést is, ami május 16-ára szól, és a tárgya „a tisztességtelen piaci magatartás megállapítása iránt indított per terheinek megállapítását célozza”. A hvg-hu úgy tudja, hogy a Telenor nem határozta meg, mekkora kártérítést kér az ügyben.

Nem az első eset

A Vodafone tavaly a Magyar Telekommal rúgta össze hasonló módon a port. Akkor a marketingcsörte egy Vodafone-hirdetés apró betűs szlogenje miatt indult el, amiben a piros szolgáltató azzal az állítással "örvendeztette meg" versenytársait, hogy övé "Magyarország leggyorsabb hálózata". A T-Mobile (illetőleg a Magyar Telekom) ezt növekvő vehemenciával cáfolni kezdte, végül a Gazdasági Versenyhivatalt kérte, tiltsa el ettől a megállapítástól a versenytásat.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.