Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója csütörtökön azt mondta: megállapodtak amagyar állammal és a ferihegyi reptér üzemeltetőjével, illetve hogy ötgépes bázisuk lesz Budapesten, és a ferihegyi kettes terminálról fognak repülni. Az állításokról az infdex megírta: az ír cégvezető "félrevezetően fogalmazott".
A Ryanair-bejelentés nyomán megindultak a találgatások, hogy milyen szervezet, milyen összegű támogatást fizethet, és milyen jogcímen a fapadosnak. Az NFM-ben azonban kategórikusan azt állították: semmilyen állami támogatásról nem tudnak, a fejlesztési minisztérum úgy tudja, a Ryanairrel nem tárgyal egyetlen kormányzati szerv sem.
Az indexnek nyilatkozó Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója ezt megerősítette. Mint mondta: semmilyen támogatást nem fizettek és nem is fizetnek a Ryanairnek, nincs efféle megállapodás. A Légi Marketing Alap (LMA), amiből tavaly mintegy 300 millió forintot költöttek, nem légitársaságok támogatására szolgál.
Így az "új járat" és a "csúcsidőn kívüli járat" kedvezménye is minden légitársaság számára opció, ám ezt a BA minden esetben utólag, az előző év eredményeinek figyelembe vételével számolja el. Ha például az "új repülőjárat" kedvezményével élni kíván egy légitársaság, akkor ahhoz heti háromszori járat és egész éves működés garantálása szükséges. Ha a megállapodást öt évre kötik, akkor a reptér a légitársasággal mindig a teljesítési évet követő évben számol el: ekkor írja le a 100,75, 50, 25, illetve10 százalékos kedvezményeket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.