Emelkedett a német fogyasztói hangulat
Az elemzői várakozásokkal ellentétben, a januári felülvizsgált 5,7 pontról tíz hónapos csúcsra, 5,9 pontra szökött a német fogyasztói hangulat februári mutatója - közölte a GfK piackutató csütörtökön.
Elemzők az előzetesen becsült januári értékkel megegyező, 5,6 pontos februári indexet vártak. Egymást követő ötödik hónapban javult a német fogyasztói hangulat. A GfK közleményében kiemelte: "a lakossági fogyasztás képes ellátni abbéli szerepét, hogy erős támasza legyen a német gazdaságnak". A piackutató szerint mindennél fontosabb, hogy az a bizalom, ami eltűnt a válság alatt, most visszatérjen. "A határozott és tartós hatású lépések kulcsfontosságúak lennének e tekintetben" - írta a GfK.
A gazdasági várakozásokat tükröző mutató az előző havi -0,9 pontról 7,5 pontra nőtt. A bevételi kilátásokat tükröző index 34,0 pontról 34,1 pontra erősödött. A vásárlási hajlandóság mutatója 27,4 pontról 41,8 pontra szökött. A GfK mintegy 2 ezer fogyasztó megkérdezésével készíti el havi felmérését.
Az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett adatai szerint a német üzleti hangulat tovább javult januárban, az irányadó mutató a decemberi felülvizsgált 107,3 pontról 108,3 pontra nőtt. Elemzők 107,6 pontra számítottak. A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 116,3 pontra csökkent a decemberi 116,7 pontról, viszont a várakozásokat tükröző index a decemberi 98,6 pontról 100,9 pontra nőtt. A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis február 15-én közli a negyedik negyedévi német növekedési adatok gyorsbecslését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.