Még mindig nagyon sok a megválaszoltalan kérdés a dugódíjat illetően, a BKK azt mondja, most is az előkészítő munkát végzik - írja a Napi Gazdaság.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lassan már egy éve dolgozik a dugódíj mielőbbi bevezetésén, azonban a Napi Gazdaságban hétfői cikke szerint úgy tűnik, még számos pont megválaszolatlan.
A gazdasági napilap kérdéseire, például, hogy milyen járművekre vetnék ki a dugódíjat, hol szednék, mennyibe kerülne, technikailag hogyan kellene leróni, egyelőre nem kapott választ a BKK-tól.
A BKK emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2011. január 12-ei ülésén kérte fel a főpolgármestert, hogy készíttesse elő a fővárosi személyforgalmi behajtási díj (dugódíj) bevezetését megalapozó megvalósíthatósági tanulmányt. A központ jelenleg is e munkát végzi. A BKK hangsúlyozta, hogy a teljes folyamat végső célja a behajtási díjrendszer bevezetésével kapcsolatos előkészítő munkák mielőbbi befejezése, tekintettel arra, hogy a BKV finanszírozási helyzetén túl a 4-es metró európai uniós támogatási határozatában is szereplő feltétel ennek bevezetése (a jelenlegi tervek szerint 2014-ben adnák át a 4-es metrót).
A behajtási díjtól a torlódások számának és mértékének csökkentését is várják a fővárosban. E cél megvalósítása érdekében egy komplex - Magyarországon eddig példa nélküli - szabályozó rendszer bevezetése szükséges, amelynek még nem ismertek pontos műszaki, üzemeltetési, szabályozási, pénzügyi és engedélyezési paraméterei - emelte ki a BKK a Napi Gazdaság cikke szerint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.