2011. december. 19. 08:02 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. december. 19. 09:18 Gazdaság

Napi: nagy dobásra készül itthon a Tesco

Két éven belül elindulhat a Tesco online értékesítési rendszere Magyarországon is - írja a Napi Gazdaság. A következő időszakban a cég szeretne a korábbi évekhez hasonló növekedést produkálni, de ehhez az kell, hogy újra jó megtérülési mutatók alakuljanak ki az itteni piacon. Gerry Gray vezérigazgató szerint a megtérülés javításán sokat segít a válságadó 2013-as kivezetése.

"Az elmúlt 16 évben minden évben többet fektettünk be a Magyarországon, mint amennyi nyereséget termeltünk" - mondta a Napinak adott interjújában Gerry Gray, a Tesco Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója. "Szeretném, ha ez a jövőben is folytatódna, ám egyre kevesebb a profit, így a befektetett tőke is csökken, azonban folyamatosan lobbizom az anyavállalatnál a magyar befektetések növeléséért, ebben reményeim szerint segítségemre lesz a válságadó 2013-as kivezetése."

A vezető szerint nagy kérdés a plázastop, ami a befektetések megtérülését erősen gyengíti. A Tescónál a plázastop csak a hipermarket-portfólió bővítését nehezíti, a cég stratégiája azonban elsősorban a kis formátumú üzletek, az Expresszek fejlesztésére fokuszál, most ezzel az üzlettípussal erősítik hálózatukat - tette hozzá.

A Tesco is vizsgálta az eladósorban lévő Match megvásárlásának a lehetőséget, "de számunkra egyáltalán nem vonzó" - mondta Gerry Gray. "Túl nagy befektetésekre lenne szükség, amelyek megtérülése erősen kétséges. De ha már itt tartunk, egyáltalán nem aggódunk a Cora eladása miatt sem. A hipermarketeket jelenlegi formájukban meghaladta a kor; nem valószínű, hogy az eladósorba került néhány, kérdéses eredményességű nagy áruházzal bárki komoly versenyelőnyhöz jutna" - mondta még a Tesco hazai vezére.

A Napi Gazdaság kérdésére, amely a Tesco online kereskedelmi rendszerének esetleges magyarországi bevezetését firtatta, a cég vezetője azt mondta: "az elmúlt évtizedben itthon elsősorban a bolthálózat fejlesztésére összpontosítottunk. Nagyon sikeresek voltunk, a legjobb helyeket szereztük meg, a legnagyobb üzleteket nyitottuk. Az idő változásával azonban a trendek is módosulnak... Ha az online kereskedelmi rendszer két éven belül nem valósul meg itthon, újra nekem szegezheti a kérdést."

A Tescónak 19 százalékos a piaci részesedése itthon, a kereskedelmet érintő különadóból pedig több mint 40 százalékban részesedett a vállalat - mondta a vezérigazgató. "Ez jelentősen csökkenti a profitunkat. Tavaly 10 milliárd forint felett fizettünk. Idén nyilván többet, mert nőtt a bevételünk. Most vagyunk a pénzügyi év tizedik hónapjában, ekkor termeljük meg a profitunk egyötödét. Vagyis még nem beszélhetek az év egészére vonatkozó növekedésről, idáig azonban hozzuk a terveket és a hálózat organikus növekedést is mutat."

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.