Napi: megmoccant a reklámpiac
A reklámköltések szempontjából az idén a harmadik negyedév bizonyult a legerősebbnek: az első negyedévi stagnálás és a második negyedévi csaknem 3 százalékos emelkedés után július-szeptember között 4 százalékkal emelkedett a listaáras reklámköltés - írta szerdai számában a Kantar Media adataira hivatkozva a Napi Gazdaság.
Az év első kilenc hónapjában összességében 2,6 százalékos bővülés következett be az előző év azonos időszakához képest. Az év eddig eltelt időszakában a médiatípusok közül a kábeltelevízióknál volt a legszámottevőbb, csaknem 23 százalékos a növekedés, ezt a szakemberek az ott végrehajtott áremeléssel indokolják.
A kábeltelevíziós piac mellett - szintén csaknem ilyen mértékben - növekedést ért el a mozi is, és bár ezekhez képest jóval szerényebb mértékben - 6,2 százalékkal -, de nőni tudott a rádiós piac is, miközben az értékesített reklámfelület 7,6 százalékkal csökkent. A lap beszámolója szerint a korábbi évekhez képest viszont szerényebben gyarapodott az idén az első kilenc hónapban az internet, itt csak 3,1 százalékos bővülést mértek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.