Az autókereslet csökkenésére számít az Opel jövőre - derül ki a társaság vezérigazgatójának a német Automobilwoche című szaklapban megjelent interjújából.
"Azt gondoljuk, hogy az európai autópiac érezhetően zsugorodni fog" - fejtette ki az interjúban Karl-Friedrich Stracke. A vezérigazgató szerint az európai adósságválság elbizonytalanítja a fogyasztókat, és ez az autóipart különösen érzékenyen érinti.
Az Opel legnagyobb külföldi gyárában, a spanyolországi Zaragózában szeptemberben volt már rövidített munkaidő, és idén még további tizenöt napon tervezik lerövidíteni a munkaidőt, sőt, már 2012-re is beiktattak 46 ilyen napot.
A rüsselsheimi társaság már kezdett talpra állni, és az évekig tartó veszteségek, a fájdalmas átalakítások, több ezer munkahely megszüntetése után már nyereséget tudott felmutatni a második negyedévben: 102 millió dollár adózás előtti eredményt ért el, ezen a soron egy évvel ezelőtt még 160 millió dollár volt a veszteség. Az első félévre vetítve még 280 millió dollár volt az az adózás előtti vesztesége, de már ez is 350 millióval kevesebb, mint egy éve.
Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat. Bezárták az antwerpeni gyárat, és Európa szerte nyolcezer fős leépítést határoztak el. Volt idő, amikor még az Opel eladása is szóba került, de végül az anyavállalat, a General Motors megtartotta az európai márkát, sőt áldozott is a cég fejlesztésére. Ebbe a sorba tartozik a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése: az új üzem alapkövét idén áprilisban rakták le. Az 500 millió eurós beruházás 2012 végére valósul meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.