Gazdaság MTI 2011. október. 26. 09:04

A mobilinternet húzta fel a Telenor profitját

A mobilinternet és a nem hangalapú bevételek a harmadik negyedévben is javították a Telenor Magyarország eredményét az idei előző negyedévekhez képest, a társaság 41,7 milliárd forint bevétel mellett 15,7 milliárd forint kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredményt (EBITDA) ért el, alacsonyabbat az egy évvel korábbinál.

Tavaly ugyanebben az időszakban a társaság bevétele 42,4 milliárd forint volt, az EBITDA pedig 21 milliárd forint volt. A cég az idén az első negyedévben 37,55 milliárd forint, a másodikban 39,636 milliárd forint bevételt ért el, míg az eredménye 13,1, illetve 14,2 milliárd forint volt.

A közlemény idézi Christopher Laskát, a cég vezérigazgatóját, aki elmondta, a harmadik negyedévben folytatódó előző negyedévi trend már tükrözi a hálózatmodernizációs program és az új szolgáltatásaik sikerét. A Telenor elemzése alapján a harmadik negyedév árbevétele szabályozási és gazdasági tényezők - a hívásvégződtetési díjak csökkentése és a magyar háztartások alacsonyabb vásárlóereje - miatt csökkent az előző év megfelelő időszakával összehasonlítva. Ez a változás azonban a 2011. második negyedévi csökkenéshez képest javuló trendet mutat.

A szezonalitásból eredően az EBITDA értéke már kedvezőbb 2011 korábbi negyedéveihez viszonyítva, de nem éri el még a 2010-es szintet, főként a távközlési különadó és a folyamatban lévő hálózatmodernizáció nyomán felmerült magasabb értékcsökkenési költségek miatt. A társaságnak a harmadik negyedév végén 3,523 millió előfizetője volt, számuk 24 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban.

hvg.hu

Az egy előfizetőre jutó átlagos havi díj 3655 forint volt, szemben a tavalyi 3762 forinttal. Az idei korábbi negyedévekben ez az összeg 3279, valamint 3526 forint volt. A harmadik negyedévben beruházásokra 2,15 milliárd forintot költött a Telenor, míg tavaly ilyenkor 1,6 milliárd forintot.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.