2011. szeptember. 17. 16:29 MTI Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 17. 16:27 Gazdaság

"Vissza kell adni a kalocsai paprika rangját"

A termelők és a feldolgozók összefogásával, valamint a szaktárca támogatásával vissza lehet és kell is állítani a márkanévként ma is jól csengő kalocsai paprika régi rangját – mondta a vidékfejlesztési miniszter a helyi paprikafesztivál szombati megnyitóján.

Fazekas Sándor ünnepi beszédében méltatta a seregszemlének hagyományosan otthont adó, patinás dél-alföldi város történelmi múltját. Hangsúlyozta: Kalocsa több nevezetes „védjeggyel” rendelkezik, melyek közül a hímzés mellett a paprika is méltán világhírű, és ezekre nem csupán büszke lehet, de építhet is a város.

A kalocsai paprika, mint márkanév máig él, komoly értéket képvisel, amit hűen tükröz a mostani fesztivál is – fogalmazott a politikus, aki úgy vélte: e rendezvény közösségformáló erejére is szüksége van a térségnek és Magyarországnak ahhoz, hogy az itt megtermelt, páratlan minőségű paprikának sikerüljön visszaadni korábbi rangját. Azt a nimbuszt, amely lehetővé tette, hogy e növény termesztése, feldolgozása és értékesítése valaha több ezer családnak adjon munkát, biztos megélhetést.

Fazekas Sándor szerint átgondolt stratégiával, a termelők és feldolgozók összefogásával, valamint a hazai gasztronómia és a szaktárca hathatós támogatásával lehet és kell megfelelő válaszokat találni erre a kihívásra.

„Vissza kell szerezni az elveszített hazai és külföldi piacokat, és ki kell szorítani a silány importterméket hazánkból” – jelentette ki a miniszter, emlékeztetve a résztvevőket, hogy Makó és környéke hasonló gondokkal küszködik.

Jó példaként említette ellenben a gyenge minőségű kínai fokhagyma honi térhódításával szemben az elmúlt egy évben meghozott intézkedések látványos eredményeit. A tokaji borvidék fejlődése ugyancsak azt bizonyítja, hogy a feladat nehéz, de egyáltalán nem megoldhatatlan – mondta a tárcavezető.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.