A népsörök és a radlerek élesztgetik a sörpiacot
Az első hat hónap tapasztalatai alapján lassulni látszik a hazai sörpiac mintegy tíz éve tartó visszaesése, a hazai sörgyártók pedig abban reménykednek, hogy az idén akár már túl is juthatnak a mélyponton - írja a pénteki Világgazdaság.
A piacon a fogyasztás csökkenése mellett továbbra is igaz az, hogy az alacsony árfekvésű sörök forgalma növekszik. A sörök palettáján belül ugyan még kicsi a piaci szegmensük, de az ízesített sörök (citromos radlerek, vagy egyéb gyümölcsízű italok) előretörése volt az egyik legnagyobb változás az elmúlt két évben, jelenleg 2-4 százalékos a részesedésük. Ez a jövőben azonban tovább erősödhet.
Mivel nyáron jön a sörfogyasztás csúcsszezonja (az éves forgalom nagyjából kétharmada), a sörgyártók- és forgalmazók az első két negyedév mérlegei alapján joggal remélik, hogy a magyar sörpiac túljut a mélyponton. "Eddig összességében hozzuk a tavalyi számokat, de a bázis alacsony, mivel a 2010-es év rendkívül nehéz volt" - nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Éva, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs menedzsere.
Mivel szakemberek szerint tavaly a rossz időjárás is negatív irányban befolyásolta az eladásokat, még nem lehet pontosan tudni, a jelenlegi tendencia átmeneti-e, vagy már emelkedésnek tekinthető.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
