Állítólag senkinek sem kell a lengyel légitársaság
Egyetlen ágazati befektető sem érdeklődik a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT privatizációja iránt - írta hétfőn a Dziennik Gazeta Prawna című lengyel gazdasági-közéleti napilap.
A múlt évben még - mindenféle kötelezettség nélkül - jelezte érdeklődését a Lufthansa, az Air France KLM, a British Airways, az Air China és a Turkish Airlines. A lengyel kincstárügyi minisztérium az idén év végéig szeretné lezárni a LOT privatizációját. A légitársaság jelenlegi tulajdonosai a kincstár és a Towarzystwo Finansowe Silesia (TFS) társaság (mintegy 93 százalék hányadban), illetve a LOT dolgozói (6,93 százalék).
A lengyel lap azonban úgy értesült, hogy a reménybeli befektetők sorra visszaléptek, legutóbb már az Air China is, ami összefügghet azzal, hogy a lengyel kormány felmondta az A2-es autópálya egy szakaszának építésére egy kínai céggel kötött szerződést. Zdzislaw Gawlik kincstárügyi miniszterhelyettes nem erősítette meg ezeket az értesüléseket. Azt állította, hogy két ágazati és két pénzügyi befektető érdeklődik a LOT privatizációja iránt.
A LOT azt reméli, hogy nyolc Boeing 787 Dreamliner korszerű utasszállító repülőgép megvásárlásával stabilizálni tudja a légitársaság helyzetét. Az első gépek jövő áprilisban érkeznek meg, a tesztgép pénteken landolt a varsói Fryderyk Chopin repülőtéren. A LOT a Dreamlinerekkel új távolsági járatokat akar indítani egyebek között Pekingbe és Tokióba, de szóba került Sanghaj és Sencsen is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.