A GYSEV Cargo forgalmát is növeli a vasútvonalak átvétele
Az egyetlen többségi állami tulajdonú vasúti áruszállító társaság, a GYSEV Cargo Zrt. forgalma is nőhet azzal, hogy a GYSEV Zrt. átvesz a MÁV-tól öt nyugat-dunántúli vonalszakaszt, ehhez azonban ki kell építeni a nemzetközi vasúti teherkorridorokra előírt infrastruktúrát – közölte Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, aki a GYSEV Cargo igazgatósági elnöki posztját is betölti.
Mint a tárca múlt pénteken közölte a 65,6 százalékban magyar állami tulajdonban lévő GYSEV Zrt. egy észak-déli alternatív vasúti tranzitfolyosó kiépítése céljából átveszi a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszokat.
A Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác-Szombathely szakasznak csak a két vége villamosított, a közbülső szakaszt a GYSEV villamosítja. A Körmend-Zalalövő szakaszt pedig újjá kell építeni a 2009 óta szünetelő személyforgalom újraindításához. Amikor végeznek a felújítással, új kapcsolat jöhet létre a magyar vasúti szakaszon a Balti-tenger és az Adria között - mondta a helyettes államtitkár.
A több célból is hasznosítható nemzetközi teherszállítási infrastruktúra megteremtése a biztosító berendezések és a technológia cseréje mellett több más beruházást is igényel. A decemberi menetrendváltástól az említett szakaszokon a GYSEV veszi át a személyszállítást a MÁV-tól.
A helyettes államtitkár megismételte: az átvett vonalak a magyar állam tulajdonában maradnak, és a vagyongazdálkodási szerződés révén a közvagyont gyarapítják a GYSEV által elvégzett beruházások is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.