Többségi kínai tulajdonba kerülhet a Saab is
A Volvo után többségi kínai tulajdonba kerülhet a Saab is. A svédországi gyárban még mindig nem indult újra a június első napjaiban már másodjára leállított termelés az alkatrészellátás akadozása miatt. A pénzügyi nehézségekkel küszködő cég nem tudta teljes egészében kifizetni beszállítóit.
A holland tulajdonos, a Spyker Cars még egy kínai partnert vinne a vállalkozásba, a Youngman Lotus autógyártót, amely a napokban aláírt szándéknyilatkozat szerint 29,9 százalékos részesedést vesz a cégben. Előzőleg a Pang Da kínai autókereskedelmi céggel írtak alá hasonló megállapodást 24,4 százalékos részesedés vásárlásáról. Ezzel a kínaiaknak már 54,3 százaléknyi részvénytulajdona lesz a csoportban, bár a svédek szóvivője szerint "a hatalmi központ" a Saabnál marad.
A két kínai cég összesen 245 millió eurót tesz be a cégbe, és a Kínában forgalmazott Saabok állítólag a Youngman üzemében készülnek majd. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor indul újra a gyártás a Saabnál, de az már biztosra vehető, hogy a nyári szünetet a felére csökkentik, amihez hozzájárult a szakszervezet is. A Pang Da japán márkákat, Toyota, Honda és Subaru kocsikat forgalmaz Kínában. A Spyker 2010 elején állapodott meg arról, hogy megveszi a Saabot a General Motorstól.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.