Bedőlő fesztiválfinanszírozás
„Nincs dráma, de azért húznunk kell a gatyaszíjon” – summázta a többnapos könnyűzenei mulatságok aktuális helyzetét Bukovinszky Béla, a tokaj-rakamazi Hegyalja Fesztivált szervező Delta Fest Kft. marketingvezetője.
Az ország szegényebb, keleti fertályán évek óta 70 ezres látogatottságot produkáló négynapos fiesztát idén érte utol a válság. „30-50 százalékkal csökkentek a szponzori költések a távközlési és energiaszolgáltató cégeket sújtó ágazati különadó miatt, a multik ugyanis a marketingbüdzsén kurtítottak először” – mondja a Magyar Fesztiválszövetség elnökségében is pozíciót betöltő szervező. A bulik vagy fieszták költségvetésének 10-30 százalékát fedező támogatásokat szerencsés esetben kiegészítik a gyorsan forgó fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozó úgynevezett FMCG-szektorban tevékenykedő vállalkozások bevonásával.
Arról, hogy a támogatáskurtítás kikek küldhet padlóra, illetve milyen terveik vanna a túlélésre, az e heti HVG-ben olvashatnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.