2011. június. 02. 09:42 HVG Utolsó frissítés: 2011. június. 02. 10:49 Gazdaság

Bedőlő fesztiválfinanszírozás

„Nincs dráma, de azért húznunk kell a gatyaszíjon” – summázta a többnapos könnyűzenei mulatságok aktuális helyzetét Bukovinszky Béla, a tokaj-rakamazi Hegyalja Fesztivált szervező Delta Fest Kft. marketingvezetője.

Az ország szegényebb, keleti fertályán évek óta 70 ezres látogatottságot produkáló négynapos fiesztát idén érte utol a válság. „30-50 százalékkal csökkentek a szponzori költések a távközlési és energiaszolgáltató cégeket sújtó ágazati különadó miatt, a multik ugyanis a marketingbüdzsén kurtítottak először” – mondja a Magyar Fesztiválszövetség elnökségében is pozíciót betöltő szervező. A bulik vagy fieszták költségvetésének 10-30 százalékát fedező támogatásokat szerencsés esetben kiegészítik a gyorsan forgó fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozó úgynevezett FMCG-szektorban tevékenykedő vállalkozások bevonásával. 

Arról, hogy a támogatáskurtítás kikek küldhet padlóra, illetve milyen terveik vanna a túlélésre, az e heti HVG-ben olvashatnak.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.