2011. május. 24. 18:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. május. 24. 17:57 Gazdaság

Egyre többen csatlakoznak a közösségi vásárlási oldalakhoz

Magyarországon 2010 nyarán jelentek meg az első közösségi vásárlási oldalak, azóta a piacot uraló cégek megközelítették, a mára 29 országban jelen lévő Rebate Networks-höz tartozó Kupon Világ – 2010 novemberi indulása ellenére – áprilisban elsőként el is érte a 100 milliós havi árbevételt.

Heissam Hartmann, a Rebate Networks kelet-európai alelnöke a Kupon Világ fél éves indulása alkalmából rendezett mai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a magyar piac e-commerce területen kiemelkedik a régióban. A Rebate Networks nagyon elégedett a Kupon Világ eddigi dinamikus növekedésével, ezért mostantól még többet fektet be a hazánkban piacvezető közösségi vásárlási rendszerbe. Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója szerint év végéig elérik az 1 milliárdos forgalmat is.

Mindenki nyer

A sajtótájékoztatón Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető igazgatója a közösségi vásárlási rendszer működését ismertette. Elmondta, hogy a közösségi vásárlási rendszerek népszerűségének titka a win-win-win modellben rejlik, mely biztosítja, hogy az üzletben résztvevő minden szereplője nyerjen. Ez azt jelenti, hogy mivel egyszerre sokan vesznek azonos szolgáltatást, vagy terméket, a vevők azt jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg, míg a kereskedők egyszerre sok új vásárlót kapnak, nagy ismertségre tesznek szert. A harmadik fél egy jól kidolgozott üzleti modell révén az érdekeket összehangolja és egy mindenki számára kedvező árképzést dolgoz ki, amiért részesedést kap az eladásból.

Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója elmondta, a Kupon Világ 6 hónapos fennállása óta mintegy 300 millió forintot spórolt meg felhasználóinak, és több tízezer új ügyfelet szerzett partnereinek, ami jól bizonyítja, hogy a közösségi vásárlás valóban megéri minden résztvevőnek. Kurucz Imre, az NRC fejlesztési igazgatója a cég áprilisban közösségi vásárlásról készített kutatásáról beszélt. Ebből kiderül többek között, hogy a közösségi vásárlást kipróbálók között a kedvezményes éttermi szolgáltatások a legnépszerűbbek.

zöldhasú
Hirdetés