Gazdaság MTI 2011. február. 17. 11:30

Megtriplázott profittal készül árat emelni a Nestlé

Megháromszorozta nyereségét a Nestlé 2010-ben az egy évvel korábbihoz képest. A világ legnagyobb élelmiszeripari társasága szerint 2011 is jó év lesz, annak ellenére, hogy a nyersanyagok drágulása a fogyasztói árakon is érezhető lesz.

A Kit Kat csokitól a Nespresso kapszulás kávén át a Maggi leveskockáig termékcsaládok százait gyártó svájci vállalat csütörtöki jelentése szerint a nyersanyagárak rohamos drágulása nem okoz problémát, az áremelkedés hatását a fejlődő piacokon elért bővülés, a költségcsökkentés, az innováció és a fogyasztói árak emelése ellensúlyozza majd az idén. Egyes versenytársak kevésbé derűlátóak, a Kraft Foods például csökkentette is az idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, mert attól tart, hogy a magasabb árak eltaszíthatnak vásárlókat. 

A Nestlé nagyjából évi 30 milliárd svájci frankot költ alapanyagokra, például kávéra vagy cukorra. A nyersanyagárak az idén akár 10 százalékkal is emelkedhetnek a cég szerint, ami 2,5-3 milliárd frank extra költséget okozhat, a forgalom organikus - vagyis változatlan csoportösszetétellel és az egy évvel korábbival megegyező valutaárfolyammal számolt - növekedése azonban ennek ellenére is 5 és 6 százalék körül alakulhat az idén. 

Tavaly a cég 34,2 milliárd svájci frank adózott nyereséget ért el, az egy évvel korábbi 10,43 milliárd után. A profitot nagyban emelte, hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak. Az árbevétel 1,9 százalékkal 109,72 milliárd frankra emelkedett, az organikus növekedés azonban jóval nagyobb, 6,2 százalék volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.