A magyar buszgyártásért emel szót a Levegő Munkacsoport
A magyarországi járműipar támogatását szorgalmazza a nemzeti fejlesztési miniszternek írt levelében a Levegő Munkacsoport; a szervezet szerint a kormány a hazai buszgyártás fellendítésének fontosságát hangsúlyozta az Új Széchenyi-tervben, ám ehhez nem biztosította a szükséges forrásokat.
A Levegő Munkacsoport a magyar járműipar támogatását szorgalmazza. Csütörtöki közleményében a környezetvédő szervezet leszögezi: a BKV újabb tervezett autóbusz beszerzései nem szolgálják a környezet védelmét, a munkahelyteremtést, a nagy hagyományú hazai buszgyártás fellendítését. Úgy vélik, a BKV azért kényszerül súlyosan környezetszennyező használt buszok vásárlására, mert a kormány nem biztosította a szükséges forrásokat sem az Új Széchenyi-tervben, sem más módon a magyarországi buszgyártás fellendítéséhez. Erre Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter figyelmét is felhívták a miniszternek írt levélben.
A szervezet közleményében emlékeztet az Európai Környezetvédelmi Ügynökség tanulmányára, amely szerint Magyarország a részecskeszennyezés (PM10) tekintetében az egyik legrosszabb helyet foglalja el Európában: ezen ok miatt évente 16 ezer ember hal meg idő előtt, a megbetegedések száma pedig meghaladja az egymilliót. A PM10 elsődleges forrása a közlekedés, ezen belül is főként a dízel üzemű járművek. "Az emberek egészségének számottevő javulását eredményezné, ha a korszerű környezetvédelmi követelményeknek megfelelő buszok közlekednének útjainkon. Előállításukra képes lenne a hazai járműipar, ha megkapná a kormánytól a szükséges támogatást" - olvasható a közleményben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.