Népszava: eltűnhet az autólízing
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke a Népszavának azt mondta, hogy nemcsak a jelzálogalapú lakás-devizahitelesek, hanem az autóvásárlás miatt eladósodott fogyasztók jelentős része is nagy bajban van.
A finanszírozási szabályozók és a megváltozott értékesítési körülmények miatt az autókereskedelemben eltűnhet a lízing és a hitel, helyükre pedig a tartós bérlet kerülhet - írta a pénteki Népszava.
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke a napilapnak azt mondta, hogy nemcsak a jelzálogalapú lakás-devizahitelesek, hanem az autóvásárlás miatt eladósodott fogyasztók jelentős része is nagy bajban van. Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezetője ezzel összefüggésben közölte: általános tendencia, hogy az ügyfelek nem kérdeznek, vagy nem időben kérnek segítséget, pedig a késlekedés nemcsak jelentős többletköltséget, de akár az autó elvesztését is eredményezheti.
Erdélyi Péter úgy látja: a kiút az operatív lízing vagy tartós bérlet lehet. Annál is inkább, mert az alaposan megszigorított finanszírozási feltétek mellett egyelőre csak kevesen vághatnak bele hitel- vagy pénzügyilízing-konstrukcióba - mondta a lapnak.
Ezzel egyetértően nyilatkozott a Népszavában Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke is, aki hangsúlyozta ugyanakkor: ennek a finanszírozási formának a népszerűsítéséhez elengedhetetlen, hogy a pénzügyi kormányzat fellépjen az operatív lízinget terhelő magas áfatartalom mérséklése érdekében, és ezzel versenyképessé, vonzóvá tegye a konstrukciót.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.