Újjáalakult a Bormarketing Bizottság
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a múlt héten nevezte ki az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait. A testület alakuló ülésen a bizottság elnökéül Geönczeöl Attila marketing szakembert választották meg.
A testület első munkanapján javasolta a szakminiszternek a „Magyar bor mindenkor” kampány folytatását és a legfontosabb nemzetközi szakkiállításokon való részvételt. Határoztak, hogy gyorsított ütemben dolgozzák ki még ebben a hónapban a jövő évi akciótervet, melyhez észrevételeket bárki küldhet az Agrármarketing Centrum weboldalán erre a célra nyitott üzenőfelületen keresztül.
A Bormarketing Bizottság Elnök: Geönczeöl Attila |
Simon Péter kifejtette: azt várja, hogy a Bormarketing Bizottság munkájában gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig érzékelhetően hatékonyabbá válik. A rendelkezésre álló források véleménye szerint elegendőek ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani.
A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében. Jelenleg többféle koncepció töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgálják majd, és amit lehet, hasznosítanak belőle – ígérte az AMC igazgatója.
A bizottság munkájával javulhat az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal.
A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.