2010. december. 03. 08:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. december. 02. 22:34 Gazdaság

Újjáalakult a Bormarketing Bizottság

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a múlt héten nevezte ki az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait. A testület alakuló ülésen a bizottság elnökéül Geönczeöl Attila marketing szakembert választották meg.

A testület első munkanapján javasolta a szakminiszternek a „Magyar bor mindenkor” kampány folytatását és a legfontosabb nemzetközi szakkiállításokon való részvételt. Határoztak, hogy gyorsított ütemben dolgozzák ki még ebben a hónapban a jövő évi akciótervet, melyhez észrevételeket bárki küldhet az Agrármarketing Centrum weboldalán erre a célra nyitott üzenőfelületen keresztül. 

A Bormarketing Bizottság

Elnök: Geönczeöl Attila
Titkár: Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója
 
Borászok: Csutorás Ferenc, Klément György Zoltán, Marozsán Judit, Szepsy István, Tálas László. Marketingesek: Ács Dóra, Csathó Pál, Farkas Zoltán, Kampós Jenőné Wisnovszky Grácia, Mészáros Péter, Rigler Zsolt.

Simon Péter kifejtette: azt várja, hogy a Bormarketing Bizottság munkájában gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig érzékelhetően hatékonyabbá válik. A rendelkezésre álló források véleménye szerint elegendőek ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani.

A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében. Jelenleg többféle koncepció töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgálják majd, és amit lehet, hasznosítanak belőle – ígérte az AMC igazgatója.

A bizottság munkájával javulhat az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.