A luxusmárkáknak nem kellünk, Kínába tartanak
A luxusmárkák a magyar és a közép-európai piacon kevésbé aktívak, mint a válság előtt voltak, a jobb növekedési kilátású, fejlődő piacokat keresik, a legfontosabb célterületük Kína – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) ingatlan-tanácsadó kutatásából.
A luxuscikk kereskedelem jelenleg a legaktívabb kiskereskedelmi szektor. Az idei év első felében világszerte az új üzlethelyiségek 23 százalékát a luxusmárkák bérelték. A világszerte érezhető gazdasági lassulás ellenére a luxusmárkák forgalmazása egyre inkább globalizált, a luxuscikk-kereskedők átlagosan a világ 25 országának 50 nagyvárosában tevékenykednek.
A luxusmárkák 91 százaléka képviselteti magát Hongkongban, London 87 százalékkal áll a második helyen. A harmadik helyezett a vizsgálat során Dubai lett, itt a luxusmárkák 85 százaléka van jelen. A kutatás legfontosabb eredménye az volt, hogy valamennyi márka Kínába törekszik, potenciálisan ez a legnagyobb piac.
Más sorrend alakul ki akkor, ha a luxusmárkák jelenléte mellett a luxuscikk kiskereskedők jelenlétét is figyelembe veszi az elemző. A kettőt egybe számítva már London lett az első, Dubai a második, Párizs a harmadik, míg New York a negyedik helyezett.
A közlemény szerint a jobb növekedési kilátások miatt a luxuscikk-kereskedők inkább a fejlődő országokra fókuszálnak az Európai Unió helyett. A budapesti kiskereskedelmi piacra sem léptek be új, nagy nevek, a luxusmárkák sokkal kevésbé aktívak a fővárosban, mint a válság előtt voltak.
A CBRE kutatása a világ 69 országában a 294 legnagyobb kiskereskedelmi hálózatot, illetve az iparág globalizáltságát vizsgálta nemzeti és városi szinten.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.