2010. június. 28. 15:29 MTI / hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. június. 28. 15:36 Gazdaság

Forma-1: a Vodafone ragasztotta fel a Pick-emblémát a McLaren autókra

A Pick élelmiszeripari vállalat emblémája is látható lesz a McLaren autóin az idei Forma-1-es Magyar Nagydíjon, s így sok millió tévénéző láthatja szerte a világon az egyik legrégebbi és még mindig magyar kézben lévő márkajelzést. Az együttműködés a Pick nemzetközi és a Vodafone hazai terjeszkedését segíti.

 

Csányi Sándor, Beck György és a McLaren versenyautó. A tradíció miatt száguldanak együtt
eurolex.hu

A konstruktőri és egyéni pontversenyben is éllovas brit Formula 1-es istálló főszponzora, a Vodafone teremtette meg a lehetőséget arra, hogy a Hungaroringen egy magyar vállalat is megjelenhessen a csapat versenyautóin. A telekommunikációs multi ezt eddig Ausztráliában és Spanyolországban tette lehetővé egy-egy helyi vállalatnak.

Az együttműködést Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója, Csányi Sándor, a Picket is magában foglaló Bonafarm csoport alapítója és Kovács László, a Pick elnök-vezérigazgatója jelentette be. A 141 éves szegedi élelmiszeripari cég logói a pilóták sisakja mellett, a karosszéria légbeömlő alatti részén kapnak helyet, s az autókat oldalról nézve tökéletesen láthatóak lesznek.

A Vodafone a Forma 1-es McLaren csapat segítségével olyan reklámfelületet kínál potenciális partnerének, amelyet az különben nem érhetne el, vagy nem volna érdemes megcéloznia. Bár a Magyar Nagydíjon a Pick rendelkezésére álló felület pénzben kifejezett értékét nem hozták nyilvánosságra, de szakértői értékelések szerint nagyjából 150 millió forintba kerülne, ha ki kéne fizetni. Csányi Sándor elismerte, hogy e „szponzoráció” elméleti értéke meghaladja azt az összeget, amit a Pick hasonló célokra idén kifizethet.

A Vodafone a mostani gesztusért cserébe azt várja, hogy a mezőgazdaságra és a logisztikára specializált kommunikációs és internetes szolgáltatásait bevezethesse a Bonafarm tagvállalatainál – emelte ki Beck György. Az elnök-vezérigazgató kifejtette, hogy mindenképpen szerettek volna egy olyan tradicionális magyar márkát támogatni, amelynek esélye van rá, hogy valódi multinacionális céggé nője ki magát. Erre a Picknek jó esélyei vannak, hiszen a térség egyik legnagyobb húsfeldolgozó vállalataként már jelenleg is 32 országba exportálja termékeit – fejtette ki Kovács László.

Csányi Sándor megerősítette, hogy a Bonafarm cégcsoport jelentős terjeszkedés és fejlődés előtt áll. A mostani hirdetési lehetőség jól támogatja ezt a törekvést, mert a brit piacon szeretnék megerősíteni pozícióikat. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem csak a Pick, hanem a cégcsoport többi márkájára a Herzre, a Sole-Mizora vagy a Teleki borokra szintén nemzetközi fejlődés vár. Mint mondta, a tradíció miatt a magyar élelmiszergazdaságnak vissza kell szereznie térségi vezető szerepét. A magyar termékek jó híre ugyanis mind a mai napig fennmaradt. S az mégsem járja, hogy például Oroszországban olasz élelmiszeripari cégek több „magyar szalámit” adnak el, mint mi magyarok. A továbblépéshez azonban kormányzati segítségre is szükség van, s nem elég a passzív szemlélődés – közölte az üzletember.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.