Próbavásárlással igyekeznek megtartani az ügyfeleket
A gazdasági válság hatására felértékelődik a próbavásárlások jelentősége. Erről az Európa-szerte megfigyelhető trendről és magyarországi hatásairól számolt be a próbavásárló cégeket tömörítő MSPA (Mystery Shopping Providers Association) isztambuli konferenciájának egyetlen magyar résztvevője.
A gazdasági válság hatására kiéleződő versenyben kulcsfontosságú feladat a már meglévő fogyasztók megtartása, ezért az értékesítési tevékenységek minőségének követésére egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek.
A minőségbiztosítási előírások miatt a legtöbb multinacionális vállalatnál ma már Európa legtöbb országában kötelező próbavásárlással mérni a vevőkkel való bánásmód színvonalát. Ez a trend volt az egyik fő témája a május végén, Isztambulban megrendezett MSPA-konferenciának, melyen 40 országból érkezett 170 résztvevő osztotta meg tapasztalatait. Az etikus üzleti magatartás valamint a minőség és szakszerűség biztosítását céljául kitűző szakmai szövetség a világon a legnagyobb próbavásárlással foglalkozó cégeket tömörítő szervezet.
„A válság Európában még javában érezteti a hatását, ugyanakkor a vállalatok egyre inkább beruházásként, mintsem költségtényezőként tekintenek a próbavásárlásokra. A próbavásárlások eredményei alapján meghozott döntések meghatározók lehetnek mind a vállalat, mind pedig a tesztelt munkatársak számára, ezért más országokhoz hasonlóan itthon is fontos volna, hogy a cégek kizárólag megbízható ügynökségekkel végezzenek ilyen kutatásokat” – hangsúlyozta Malonyai Katalin, a konferencia magyar résztvevője, a szintén MSPA-tag Mystery Visit Kft. ügyvezetője.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.