2010. március. 08. 13:43 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 08. 13:36 Gazdaság

Csányi cégén keresztül átvette a hatalmat a Herz Szalámigyárban

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Csányi Sándor cégcsoportjához tartozó Bonafarm Zrt. 100 százalékos közvetlen irányítást szerezzen a felszámolás alatt álló Herz Szalámigyár Zrt. vagyoni értékű jogai, ingóságai, készletei és ingatlanai felett – közölte a GVH.

A hivatal a versenytörvény alapján engedélyezte a fúziót a takarmány előállítással és állattenyésztéssel foglalkozó Bonafarm Zrt. és a Herz Szalámigyár Zrt. között. A versenyhatóság megállapítása szerint az összefonódás nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt az érintett piacon, a felvásárlásból nem következkezik gazdasági erőfölény kilakulása vagy megerősödése – olvasható a közleményben.

A Bonafarm Zrt. 2009. december 1-én vásárolta meg a felszámolás alatt álló Herz Zrt. vagyoni értékű jogait, ingóságait, készleteit és ingatlanait magában foglaló vállalkozásrészének 100 százalékát.

A versenytörvény értelmében a vállalkozások összefonódásához a GVH engedélye szükséges, ha valamennyi érintett vállalkozás-csoport előző üzleti évben elért nettó árbevétele együttesen a tizenötmilliárd forintot meghaladja. Az engedélyezési eljárás akkor is szükséges, az érintett vállalkozás csoportok között legalább két olyan vállalkozás van, melynek az előző évi nettó árbevétele meghaladja az ötszázmillió forintot. Az érintett vállalkozás-csoportok esetében mindkét feltétel fennállt.

Az összefonódásban részt vevő felek tevékenységei között – a Bonafarmhoz tartozó Pick Zrt. révén – csak a húsipari szárazáruk gyártásában van átfedés – állapította meg a GVH.

A két vállalkozás közötti verseny a szalámi szegmensen valamivel erősebbnek mutatkozott ugyan, mint a tágabb szárazáru szegmensen, azonban a két szegmens közötti verseny piaci adatok elemzése alapján fennáll.

A GVH arra a következtetésre jutott, hogy a Herz termelésének leállása óta a Pick pozíciója megerősödött ugyan, azonban a kiskereskedelmi láncok saját nevükön kínált szalámi- és kolbászféléi és a többi piaci szereplő megfelelően erős versenyt támasztanak a vállalkozással szemben.

A Pick szegedi gyára hatékonyabban termel, mint korábban a Herz budapesti termelőegysége, és ez önmagában képes mérsékelni a Herz termékek árait – olvasható a közleményben.

zöldhasú
Hirdetés