A SkyEurope csődje miatt károsultak jelentkezését várja a FEOSZ
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akiket nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően - közölte a fogyasztóvédelmi civil szervezet csütörtökön.
A SkyEurope szlovák légitársaság anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette kedd hajnalban, az utasok ezrei rekedtek a reptereken, sokaknak pedig az elutazásuk vált lehetetlenné.
A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Unió külön rendeletben szabályozza a légijáratok törlésével kapcsolatban a kártalanítás kérdéskörét. Kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljára.
Ezen kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén. Ez az összeg 250 euró minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra, 400 euró minden 1500 kilométernél hosszabbra. Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra, illetve 600 euró minden egyéb esetben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, köztük a Malév és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az utasok többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét követően tudják a repülőjegy árát megfizetni ezeknek a légitársaságoknak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.