A többség jobban adóztatná az élvezeti cikkeket
Az emberek többsége az élvezeti cikkek megadóztatásával pótolná a gazdasági válság miatt kieső állami bevételeket, miközben negatívabban ítélik meg a pénzügyi szektort, valamint az autóipart - közölte egy nemzetközi felmérés alapján a Szonda Ipsos kedden.
A Szonda Ipsos 23 országot, köztük Magyarországot érintő felmérése szerint a megkérdezettek közül háromból két vásárló támogatja a cigaretta adójának emelését. A vásárlók fele, 53 százaléka ért egyet az alkohol és több mint harmaduk, 35 százalékuk az édességek és rágcsálnivalók pótlólagos megadóztatásával. A megkérdezettek további 13 százaléka támogatja az üdítőitalok adójának emelését is.
A Szonda Ipsos közleményében kiemelte: a fogyasztók ezektől az iparágaktól várják, hogy kisegítsék a kormányokat abból a nehézségből, amelybe a bankszektor és az autóipar sodorta őket. Ezt az is bizonyítja, hogy bár a pénzügyi szektor és az autóipar megítélése jelentősen romlott az elmúlt két évben, a megkérdezetteknek csupán 25 százaléka támogatná a vállalati adók emelését, míg 17 százalékuk értene egyet az autóiparra negatívan ható ”dugódíj” bevezetésével.
A felmérésben résztvevő országok a világ bruttó hazai termékének, GDP-jének 75 százalékát adják. A legutóbbi adatfelvételt a közvélemény-kutató 2009. április 14. és május 7. között végezte el a 18 év feletti internetfelhasználók között, országonként ezer fős reprezentatív mintán.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.