2009. július. 31. 15:36 Utolsó frissítés: 2009. július. 31. 15:35 Gazdaság

Soványabb lett a Bibendum

A francia Michelin gumiabroncsgyár 122 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első félévről pénteken, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. A tavalyi első félévben 430 millió eurós adózott eredményt ért el.

A Michelin bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A vállalat eladásai zuhantak az elmúlt egy évben, mert az autógyártás a gazdasági-pénzügyi világválság hatására hat évtizede nem látott válságba került, és forgalomban lévő személy- és teherautókat is kevésbé használják tulajdonosaik, kevesebbet vezetnek, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak, így csökkent a kereslet a Michelin termékei iránt.

A Bibendum bizakodónak látszik. Hízás helyett fogyás
© michelin.com
A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán a második negyedévben azonban már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be: adókedvezménnyel és egyéb támogatásokkal ösztönzik az idős autók újakra cserélését.

A teherautó-gumik iránti kereslet viszont, amely tavaly ősszel Európában és Észak-Amerikában összeomlott, az idén a többi piacon is csökkent, és egyelőre nincs jele javulásnak.
zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Gergely Zsófia 2025. január. 21. 19:30

Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője: „Kirakatország vagyunk, Majomország”

„A Mikulásgyár lett szerelem helyett A szerelem az életemben” – foglalja össze elmúlt 20 évét Zsolnai Endre. Utolsó rendezvénye huszonmilliós mínusszal zárt, és ezt nincs miből kifizetnie, ezért most nem lát komoly esélyt a Mikulásgyár fennmaradására, de még nem mondott le róla végleg. Úgy látja, azért fogytak el a támogatók, mert „mindenki idomul, igazodik, tetőfokára hág az öncenzúra, a szervilizmus, a fortélyos félelem igazgat. Hogy valójában nincs szolidaritás”. HVG-portré.