2009. július. 31. 15:36 Utolsó frissítés: 2009. július. 31. 15:35 Gazdaság

Soványabb lett a Bibendum

A francia Michelin gumiabroncsgyár 122 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első félévről pénteken, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. A tavalyi első félévben 430 millió eurós adózott eredményt ért el.

A Michelin bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A vállalat eladásai zuhantak az elmúlt egy évben, mert az autógyártás a gazdasági-pénzügyi világválság hatására hat évtizede nem látott válságba került, és forgalomban lévő személy- és teherautókat is kevésbé használják tulajdonosaik, kevesebbet vezetnek, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak, így csökkent a kereslet a Michelin termékei iránt.

A Bibendum bizakodónak látszik. Hízás helyett fogyás
© michelin.com
A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán a második negyedévben azonban már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be: adókedvezménnyel és egyéb támogatásokkal ösztönzik az idős autók újakra cserélését.

A teherautó-gumik iránti kereslet viszont, amely tavaly ősszel Európában és Észak-Amerikában összeomlott, az idén a többi piacon is csökkent, és egyelőre nincs jele javulásnak.
zöldhasú
Hirdetés
Címkék
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.