Mi a külföldi élelmiszerláncok sikerének titka?
A globalizáció sokak számára a kiskereskedelmi láncok betelepülésével vált igazán kézzelfoghatóvá, a külföldi boltok sok országban ma már szinte teljesen kiszorították a hazai versenytársaikat. Az Ecoline cikke a Deloitte elemzése alapján azt kutatja, mi magyarázza az egyes piaci szereplők nemzetközi sikereit, és vajon miért buktak el mások.
A Deloitte elemzése a kiskereskedelmi szektor előtti kihívásokat vette sorba. A kiskereskedelemben – főleg Európában – jellemző, hogy a fejlett országok vezető társaságai az otthoni piacok növekedési lehetőségeinek szűkülésével találják magukat szemben, így a növekedés beindításához külföldön kell terjeszkedniük. Elég csak a Magyarországon is komoly jelenléttel büszkélkedő francia, német és brit kiskereskedelmi láncokra gondolni.
A nemzetközi színtéren próbálkozó vállalatok közül sokkal többen vallottak kudarcot, mint ahányan sikeresek tudtak lenni. A szakértők szerint ennek az az oka, hogy bár nem úgy látszik, de a kiskereskedelemben a külföldi terjeszkedés fölöttébb bonyolult és komplex feladat, a sikerhez számos tényezőt figyelembe kell venni. Ez az a szektor ugyanis, ahol a vásárlóval való kapcsolat a lehető legszemélyesebb. Sikeres kapcsolatokat kiépíteni a vásárlókkal mindenhol nehéz, de különösen az egy idegen kultúrában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.