Uniós milliárdok a debreceni tujákra
Jóváhagyta az Európai Bizottság Magyarország első, nem egészen tizennyolcmilliárd forintnyi összköltségvetésű nagyprojektjét, a debreceni villamosprojektet, amelyből majdnem tizenhatmilliárd az uniós forrás - írja a Népszabadság.
Az, hogy a brüsszeli jóváhagyás még 2008-ban megtörtént, bizakodásra adhat okot a további tizennyolc hasonló terv esetében is - olvasható a cikkben, amely arra is kitér, hogy a pozitív döntés azért is fontos, mert a nagyprojektek jelentik a legnagyobb tételeket abból az 1800 milliárdos megrendelésállományból, amely a hazai építőiparnak jut.
Az új debreceni villamosvonal - 7,8 kilométernyi új pályával és 12 megállóval - az északnyugati lakóövezeteket köti össze a belvárossal. A vonalon 18 modern jármű (népnyelven: tuja) áll majd forgalomba.
A nagyprojektek azok a nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű beruházások, amelyek támogatási igénye eléri a tizenhárommilliárd (környezetvédelmi beruházások esetén a hat és fél milliárd) forintot - írta a lap. A nagyprojektek sorában egyebek mellett szerepel még a miskolci és a szegedi villamosfejlesztés, a budapesti 1-es és 3-as villamos korszerűsítése, valamint az M43-as Makó és Szeged közötti szakaszának programja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.